• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62173
+
-

ارتقای سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر

خبر
ارتقای سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت. 
 «غلام‌حیدر زورقی» در گفت‌و‌گو با فارس افزود: با شروع مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در اسفندماه سال گذشته پیش‌بینی سازمان خواربار جهانی، مبارزه با این آفت در سطح ۲۰هزار هکتار بود، اما شرایط محیطی مناسب و هجوم دستجات بیشتر ملخ از آن سوی مرز به سمت شهرستان‌های استان کم‌کم سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر را افزایش داد. به طوری که در حال حاضر ۱۳ شهرستان درگیر مبارزه با این آفت بین‌المللی است. همین امر پیش‌بینی برای مبارزه با ملخ در سیستان و بلوچستان را تا سطح ۱۵۰هزار هکتار ارتقا داد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برخلاف وسعت سطح مبارزه با ملخ در استان تاکنون از سوی سازمان حفظ نباتات کشور ۱۵میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص یافته و این در حالی است که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از ۱۰۰میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر هزینه شده است. 

وی گفت: از نیمه دوم اسفند سال گذشته تا به امروز با ۶۰ اکیپ دیده‌بانی و مبارزه علیه این آفت در بیش از ۲۰۱هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان به انجام رسیده و این مأموریت همچنان با جدیت دنبال خواهد شد.  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای انجام عملیات مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در استان از سازمان جهاد کشاورزی استان‌های قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی و همچنین دستگاه‌های اجرایی استان خودروهای کمکی به مناطق آلوده اعزام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید